Skrämmande

Trots att det är halva tiden kvar så slår det mig ibland att vi snart är där. Jag är i helt ärligt LIVRÄDD. Rädd för att inte hinna in till förlossningen i tid, rädd för att något ska gå fel och framför allt rädd för smärtan! Det konstiga är att man väljer att göra om det gång på gång. Förlossningen med Amelia tog 13 timmar medan Alicia endast tog 1½ timme. Ska det gå snabbare med denna, eller kanske till och med långsammare? Något jag oxå funderar mycket över är vem som ska följa med som stöd och hur man ska ta sig in? Freddy ska naturligtvis följa med men jag vill även ha med mig en kvinna som vet hur det är och på så vis kan vara ett stöd för mig. Nathalie och jag har pratat mycket och hon vill gärna följa med. Men om hon är hos sin pojkvän i Ronneby så måste jag vara förberedd på att det isåfall blir någon annan. Mamma, mormor? Ju mer jag tänker på det så inser jag att jag snart ger fan i att föda alls. Hoppas att lillen där inne är med på mina villkor;)


Kommentarer

Designen är gjord av: Rebecca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0