Mammas lilla goja

Kanske dags att krypa ner snart?:) Klockan är snart fem på morgonen och inatt har jag pulat med tvätt och dyl. Känner mig inte ett dugg trött vilket troligtvis beror på att jag somnade redan runt 20-tiden igår kväll med Amelia vid sidan om mig. Sedan vaknade jag stax innan midnatt igen. Inte bra det där, att lägga sig och försöka få sina barn att somna. Det blir ju att man söver sig själv istället. Men det är ju så mysigt att gosa ner sig med barnen och ligga och lyssna på deras funderingar. Detta barn låter som en papegoja numera och dom roliga kommentarerna hon kommer med kan man skratta gott åt många gånger.

Som häromdagen när hon inte fick gå ut på förmiddagen pga att det regnade, kommer hon fram till mig helt utan anledning och gråter.

-Jag: Vad är det? Varför är du ledsen?
-Amelia: Jag kan inte leva längre!
-Jag: Va? Vad nu? Har du ont någonstans!
-Amelia: NEEEJ!
-Jag: Men vad är det med dig då?!
-Amelia: LOKE LEKER JU BARA MED EMMA NU OCH INTE MED MIG, JAG KAN INTE LEVA DÅ!

Tidigare kommentar:

-Amelia: Hur mycket älskar du mig mamma?
-Jag: Upp till himlen, ner och tillbaka igen.
-Amelia: Vet du vad Loke säger?
-Jag: Nej?
-Amelia: Att jag är den vackraste i hela världen!

Loke är för er som inte vet ett grannbarn som Amelia väldigt ofta och gärna leker med.
Tror att hon är lite in looove;)


Kommentarer

Designen är gjord av: Rebecca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0