Some news

Hej på er! Jisses vad vi har haft att göra dessa dagarna. Amelia fyllde 5 år den 29e och det har firats i omgångar kan man säga. Först ensam med oss här hemma, sen med sina kompisar när hon hade sitt födelsedags disco och sist men inte minst som vanligt tillsammans med farmor. Tänka sig att jag är mamma till en FEMÅRING, det känns stort:) Jag sa till Amelia att hon skulle sluta att fylla år eftersom att jag själv bara blir äldre och äldre (eller åtminstone känns det så). Till svar fick jag: Men du kommer ju alltid att vara min mamma, fastän att du är gammal. Sötunge! Vad jag älskar dig! ♥

När det kommer till Alicia så börjar jag undra lite över hennes beteénde gentemot andra barn. Helt utan anledning kan hon gå fram och putta eller riva till någon. Varför? Vill hon ha uppmärksamhet? Det spelar ingen roll vem det är. Liten som stor så går hon först fram och "lådsas" vara snäll genom att klappa fint. Två sekunder senare "fäller hon ut" sina klor och river till. Jag hoppas verkligen att det lugnar sig snart, för på dagis verkar hon vara helt annorlunda? Det tråkiga är att folk uppfattar henne som en "jävelunge" och milt sagt uttrycker sig så när dom pratar om henne. Man får ju inte glömma att hon faktiskt är ett barn, mitt barn som jag trots allt älskar av hela mitt hjärta! ♥

Medan jag ändå är i farten nu kan jag ju skriva om våra planer den 27e nu. Då har vi bestämt att vi tar båda, alt. bara Amelia med oss över helgen upp till Göteborg. Vi tänkte att vi skulle tillbringa tiden där tillsammans med morbror Peter och hans familj! Förhoppningsvis blir det även ett Lisebergsbesök som Amelia tjatar om;) Ser verkligen fram emot detta och Amelia kommer nog tycka att det är jättespännande med tågresa fram och tillbaka. Och hon finner nog stor glädje inför att träffa Pauline igen:)

Nej, nu får jag avsluta detta inlägg med att önska er en riktigt...

 


Kommentarer
peter

Ja det ska bli riktigt kul

2012-04-10 17:55:11

Designen är gjord av: Rebecca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0