Road trip

I måndags åkte jag och kusin Daniel iväg för en shoppingdag i Kalmar. Med oss hade vi både Amelia och Alicia:) Barnen var lugna och fina hela vägen upp till Kalmar och även inne hos farmor som vi som vanligt svängde inom. Efter att vi varit inne hos farmor skulle vi bege oss in emot Kalmar centrum. Planerna var att gå på baronen en heldag. Barnen var trötta och Amelias humör började spåra ur. Hon var inte alls med på noterna. Jag hittade iallafall en Hello Kitty klocka till henne och ett par mbt skor till mig där inne. Mer än så var det lixom inte. Därför valde vi att gå in på kvasten istället där dom har betydligt mycket mer i kläders väg. Vi hann inte längre än in på H&M innan Amelia försvann ifrån oss. Med hjärtat på högvarv letde vi som galningar efter henne både jag och Daniel. Tankarna for i huvudet på mig och jag började fundera på om hon hade blivit kidnappad eller sprungit ut på stan(!) Efter en lång stund ber Daniel kassörskan att ropa efter henne i högtalarna och i samma sekund som hon ropar ut att hennes namn är Amelia, kommer hon ifrån ingenstans med gåten i halsen. Uch så rädd har jag aldrig varit tidigare! Jag sa till henne att hon aldrig mer fick springa ifrån mig så. Det var nästan så jag själv började gråta! 

"Blev du rädd mamma?"
- Ja, hjärtat hoppade nästan ut ur kroppen på mig!
"Ska jag göra det igen?"

NEJ DET SKA DU INTE SKITUNGE!

Efter någon timme inne på kvasten började magarna kurra och vi alla blev sugna på något att äta. Vi bestämde oss för att äta på kinaresturang och tog den första bästa vi hittade. Guud, vad gott det var!

Mätta och belåtna åkte vi vidare ut till Modehuset. Där hittade jag lite smått och gott. B.la skor till Freddy och kläder till mig själv.

Avslutade gjorde vi inne på Ikea med mängder av dricka och kaffe;) 
En toppendag med andra ord!    


Kommentarer

Designen är gjord av: Rebecca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0