När får vi träffa pyret igen?

Ikväll har jag haft en djup diskussion med Amelia som undrade när vi skulle får träffa Pyret igen. Pyret var för er som inte vet Freddys föräldrars hund som dog förra sommaren. Vad svarar man på en sådan fråga? Själv ville jag förklara det så enkelt men ärligt som möjligt.

Vi får träffa Pyret i himlen när vi blir gamla och dör.
"Som farmor?"
Nej, farmor är inte så gammal ännu.
"Jooo!"
*Ingen kommentar*
"Ska du med komma till himlen mamma?"
Ja, när jag blir jättegammal.
"Nej, det får du inte!"
Men när jag blir jättegammal och ska till himlen så väntar jag på dig där.
"Jaha?"
Jag kommer stå i trappan som man går upp för när man ska till himlen. Där ska jag vänta på dig. Pyret oxå!
"Ok, tänk om inte guden släpper in dig då?"
Han släpper in alla.


Kommentarer

Designen är gjord av: Rebecca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0