Svar på tal och mer detajerat

Hej hallå gott folk! Roligt att folk är så engarerade och vill köra på samma sak. Jag rekomenderar det verkligen. Jag har fått många frågor som jag tänkte besvara i detta inlägg.

Man kan inte bara leva på detta då kroppen behöver proteiner, du ställer ju in kroppen på svält?

Roligt att personen som skrev denna kommentar var så påläst? Eller inte. Både keso, kyckling och ägg innehåller proteiner.

Men du måste ju ha fett oxå?

Här blir svaret detsamma. Både keso, kyckling och ägg innehåller fett. Dock inte i större mängder.

Vad menar du med GI-burkar från Willys utan pastan?

Dom säljer numera svarta plastburkar med färdigblandad GI mat, dvs sallad, kyckling och pasta. Jag sorterar bara ut pastan eftersom att det består av kolhydrater. Dom har även kräftsallader och skinksallader. Jättegott! Ibland säljer dom även ut burkarna för halva priset. Dessa står på samma hylla där dom har korv och fyllda baguetter. Iallafall på vårat Willys.

Hur mycket äter du av ägg resp sallad och keso? 

Jag äter väldigt mycket av tomat, gurka och morötter. River morot till varje måltid. Under en vecka har det gått åt tre stora bukar keso ,naturell 1,5% fett. Dvs ca 1-1½ dl åt gången. Min äggröra gör jag på fyra ägg och ca en dl vatten, detta steker jag direkt på plåten utan margarin eller olja. Så här ser en dag ut:

Morgon: 3 kokta ägg
Lunch: Keso+grönsaker
Middag: Äggröra+keso+grönsaker
Kväll: Keso+ grönsaker
 

Och för att inte tröttna tillsätter jag ibland svamp till äggröran. Äter som sagt mina GI burkar, kyckling, och nu till och med kolsoppa ibland. Är du storätare i vanliga fall så kommer du dom två första dagarna förmodligen känna dig hungrig, vilket jag gjorde. Detta gick över snabbt och nu blir jag mätt på det jag får i mig. Vilket är det viktiga. 

Jag är diabetiker och mår mycket bättre av att äta som jag gör nu än vad jag gjorde innan, eftersom sockerintaget inte alls är lika stort nu. Behöver inte heller ta insulin lika ofta som innan då det nu håller sig på en relativt jämn nivå.

Tack för alla fina kommentarer ni får mig att vilja fortsätta!


Kommentarer
Anonym

Allt bra med dig idag? :D

2010-09-24 16:42:46
URL: http://angelinasliiife.blogg.se/
sarah

fin blogg,allt bra?

2010-09-24 16:59:56
URL: http://sarahrnic.blogg.se/
Johanna

jag undrar har du någon gång tappat orken med din diabetes?om, hur fick du tillbaka viljan och orken att fortsätta? och hur gör du med insulinet om du är gravid? behöver du höja eller sänka?



Kram johanna



ps. har också diabetes men det går inte speciellt bra för mig..

2010-09-25 18:25:12
URL: http://jannnahs.blogg.se/
Carina

Orkar inte läsa för den dåliga svenskan. Varför kan inte folk lära sig skillnad på de och dem?

2010-09-26 09:00:35
Svar till Carina:

Skit i att läsa då din tjur-kärring. Be din gubbe att släppa till lite så du blir på bättre humör. Om du har någon dvs.

2010-09-26 18:35:13

Designen är gjord av: Rebecca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0