Om man bortser från branden

Hej hallå gott folk! Dagen började med ett himla stress eftersom att vi hade bestämt att våra gäster skulle vara här runt tre för att fira Amelia. Själv vaknade jag väldigt sent idag. Helt ärligt så låg jag och drog mig till klockan var runt ett någon gång, eller? Då plötsligt kommer Freddy på att klockan skulle ställas fram en timme oxå. Faan med! Det var bara att gnugga sömnen ur ögonen och skynda sig då tårtor skulle göras i ordning, kakor skulle sättas fram, kaffet skulle sättas på, det skulle städas lite, blåsas ballonger och städas lite till. Jäkla stress. Sedan pratade jag med våra kära gäster och ändrade tiden till fyra istället. När allt var klart var min vän Marica först på plats om vi bortser från min bror Freddan som längre inte räknas som besök då han snarare är bosatt här hemma;) Klockan blev fyra, kvart över, tjugo över. Vart fan tog dem vägen? Jaha där är dem! Haha! Vid halv fem kommer kusin Tessan men sin pojkvän Rickard. Med sig hade dem presenter till Amelia... och självklart Tessans barn Theo och Linnéa oxå:P Amelia såg skeptisk ut och förstod lixom inte att presenterna var till henne, men efter en stund tog hon emot dem med en förvånad min. Sedan blev det dags för fika. Vi hade köpt två prinsesstårtor där vi i den ena hade satt en isfackla och i den andra ett ljus i form av en trea. Amelia blev så rädd att hon började gråta när facklan stod i lågor och Theo tittade bort. Vilka mesar:D Haha! Till slut blåste dem alla tre ut ljuset eftersom att Amelia inte vågade med rädsla för att den andra tårtan oxå skulle börja brinna. Dem fick varsitt fat med tårta och kakor men dem hann knappt ta en tugga på sina tårtbitar innan dem skyndade sig in på Amelias rum för att fortsätta leka. Innan dem skulle gå hem tog vi alla barnen med oss ut i parken en stund där dem slängde sig i sandlådan som (nästan) dröp av vatten (för att överdriva liiite) då det hade regnat lite minuterna innan. Men det är väl okej så länge det finns overaller? Som Tessan poängterade: Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder! Så sant, barnen led då ingen nöd;) Hur som helst så blev det en toppendag som uppskattades väldigt mycket av Amelia om man bortser från "branden". Tack för att ni kom! Alicia uppskattade tyvärr inte besöket lika mycket som syrran sin. Så fort Tessan stack fram sin nuna så började hon storgråta:( Haha, lite förvånande att hon tykänns alla redan. Kram på er!

Hjääälp! Det brinner, jag är i chock!

Hur kan dem utsätta mig för detta?!

Var så säkra! Denna dagen kommer jag aldrig att glömma!

Jaja, jag får väl blåsa lite så jag slipper höra dem tjata.
Men tänk om...?! Bäst att vara försiktig om ifall att!

Vad tänkte ni med? Hon fyller faktiskt år och då ska man vara snäll!

Det var väl tur att vi hjälpte dig? Nu kan vi HUGGA in på tårtorna!



Kommentarer
Fredrik Lindblom

Haha, fan va roliga texter ovanför bilderna xD

2010-03-30 19:21:56
URL: http://www.digidjays.se/

Designen är gjord av: Rebecca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0