Swing it!

Hej hallå gott folk! Mycket har hänt sedan sist jag skrev. Alicia har hunnit bli hela 4mån+. Hon känns plötsligt jätte stor. Hon testar numera sin röst och ibland skriker hon så att taket lyfter! Våran lilla, stora tjej:)

- Det är gott Amelia! Jag lovar!:)

- Vill du smaka?

Sover sittandes i soffan;)


Amelia har tillbringat hela helgen hemma hos kusin Tessan, hennes gubbe Rickard och barnen Linnéa och Theo. Dem kom hem hit för att lämna henne i Lördags, men då blev hon jätteledsen och fick följa med dem tillbaka hem igen. Eftersom att hon har varit iväg i helgen har även jag passat på. I Fredags var jag uppe hos mamma med min vän Sanna och i Lördags var jag med Freddy, hans bror och hans brors arbetskamrat och gled runt lite. Vi var bl.a en snabbis uppe på Gnistan för att checka läget men åkte lika fort där ifrån igen. För er som inte vet så är Gnistan ett ställe där dem brukar ställa ut sina raggarbilar. I Söndags kom Tessan, Rickard och barnen hit för att fika ute på gården även kusin Daniel hängde på. 

- Puss till alla "Kattens" blogg läsare;)

Kusin Daniel:P

Freddy och Rickard "fångade" på bild...

En glad Linnéa i sandlådan...


- Titta vad jag kan:D

Gung, gung!

- Jag trivs bäst i dem vuxnas sällskap... Gunga? Sandlåda?
Vad betyder det?!



Efter fikat bestämde vi oss för att gå ner och fiska lite.

Här är det ombytta roller. Killarna kör vagnarna!

Barnen visar upp "Alá Kattens" hemma gjorda fiskespön.
• En pinne
• Ett snöre
• Och en mutter

Letar krubb...

Slemmig men mättande... hör vi någon rapa;)

Tessan posar... och hotar men stryk till den som försöker sno hennes
fiskespö;)


På vägen hittade vi en vacker sommarstuga. Här ska våra familjer bo
kollektivt i sommar, till och med uteplats. Vilket lyxs! Undrar om
det finns ovanvåning?!


Barnen "fiskar" i det gröna:)

Så här gör man hojtar Tessan... SE PÅ MIG!

Först tar du av dig skorna så att du står stabilt på bryggan...

Sedan sätter du en mask på ca 30 cm på kroken...

Swinga och räkna... Ett, två och tre!

Trötta barn efter en heldag utomhus:P


Tack för en trevlig helg!


Kommentarer
Emelie <3

det är lungt söntnos <3

2010-06-08 20:42:29
URL: http://ammis.se
Emelie <3

hahah de rimmade faktiskt (: Flygvärdina skulle vara superkul (:

2010-06-08 21:28:11
URL: http://ammis.se
Anonym

Hur gammal är du ? Du ser väldigt ung ut

kram:D

2010-06-15 20:55:05
URL: http://heyflorentina.blogg.se/

Designen är gjord av: Rebecca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0