50% barnledigt

Hej hallå gott folk! Igår firades jag med tårta, kaffe, kakor och besök av mamma, syskon m.f. Mamma hade köpt med sig tårta och en stor låda full med bebis prylar i födelsedagspresent till mig. Tack! Amelia ville såklart följa med mamma hem så vi kunde ju inte hindra henne. Hon kommer förmodligen hem imorgon igen, vår lilla tjej. Kvällen avnjöt vi med kebab låda som Freddy gick i snöstorm för att hämta, han gör verkligen allt för mig älsklingen:) Idag började morgonen med en pengalapp i brevlådan. Därav var vi tvungna att bege oss iväg ut i snön för att betala lite räkningar och uträtta lite ärenden. Pengar in, pengar ut som man säger. Iallafall var det skönt att komma ut och röra på sig lite. Innan vi begav oss så rotade jag fram ett par gamla favvis byxor ifrån garderoben som jag inte har kunnat ha under dessa nio månader som gravid, men nu äntligen gick dem över rumpan igen;) Vi har även gått och kikat lite i affärer och hem kom man inte helt tomhändt. På Lindex hittade jag två par strumpbyxor, ett par byxor, en tillhörande tröjja och en randig body till Alicia. Och sedan hittade jag ett nattlinne till Amelia med mumintrollet på. Själva nattlinnet var mitt fynd;) Det var nämnligen en liten påse till med ytterligare ett likadant nattlinne i. På påsen stod det "For your doll". Dock var inte detta min tanke. Alicia får ett likadant tänkte jag! När jag kom fram till kassan så tittade kassörskan på varorna, sedan på vagnen och sedan på mig och log. Gaaah, aningen pinsamt! Jag tror att hon förstod att det andra nattlinnet inte alls skulle användas till en docka utan till en livs levande bebis;)

O.B.S Amelias fingar:D

En stolt moster Natalie.

En stolt morbror Jens.

Vår älskade lilla Amelia:)

Min och Freddys myskväll;)

Dagens shopping...

Amelias nattlinne...

Och dockans?

Eller lillasysters:D

Kvällens härliga bilder:

En trött Alicia...

Älskade sötunge!

Vadå go?!Hehe

Kommentarer
Alexandra

Dina döttrar är helt underbara!=)

2010-01-29 12:48:08
Andreas Lindblom

Ett STOOORT jättegrattis till både dig själv i efterskott och till den efterlängtade lilla dottern! Jag får titta förbi någon dag när tiden tillåter, har nämligen inte lägenheten i Karlskrona kvar. Håller på att flytta till Ronneby, så bor tillfälligt hos Inger och Paul. Allt funkar jättebra med Brandon också nu! Är jätteglad för detta :D Vi hörs syrran! Kram på dig

2010-02-02 19:01:26

Designen är gjord av: Rebecca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0