En dag med bråk och... kärlek

Måste berätta om gårdagen då det var planerat att Sanna, Alexandra och hennes lille son Isak skulle komma. Ett par minuter innan jag väntat mig att dem skulle komma så ringer telefonen. Det är Alexandra som ringer för att berätta att Sanna mitt i alltihop har blivit sjuk. Självklart så blev man ju aningen ledsen av beskedet eftersom att jag och Amelia hade väntat hela morgonen på att dem skulle komma. Efter en stund frågar hon: Gör det något om vi kommer ändå?! Hihi söte du, självklart kan ni komma ändå! Så blev det och dem kom hit för att fika och för att leka av sig:) En kort stund efter kommer kusin Tessan med sin lille Theo oxå. Det var fullt hus och barnen lekte och bråkade om vart annat, men det var kul att se dem alla ihop. Alla barnen hade sina åsikter och sina starka viljor som ibland styrde åt var sitt håll, därav kunde det ibland bli ett riktigt "larm" på varenda unge. Jag hade den först! Den är min! Inte den! Den! O.s.v. Kunde ju inte låta bli att skratta åt lille Isak som inte kan prata riktigt ännu, men trots det så fick han fram sina aggressioner genom att stampa i golvet i fyrtakt... om inte ännu snabbare?! Så fort Alexandra försvann utom synhåll så hörde man... Uhhhh! Vad det nu betydde:) Men hur söt som helst är han och det lät/såg lika roligt ut varje gång. Efter en hel dag full med lek och stoj så dröjde det inte länge innan Amelia och jag somnade i min säng, heeelt slut bägge två;) Nästa gång blir det leklandet och Apan Arne som Amelia lääänge tjatat om här hemma. Men undrar om vi ska åka dit för barnens eller vår egen skull?! Haha! Tycker att det skulle hetat "Föräldrarnas lekland" istället, eftersom att vi har minst lika roligt i rutchkanor, bollhav o.s.v:D Här är lite bilder från gårdagen...

Tar en liten paus från allt lekande:)

Isak och Theo leker med sakerna...

Isak tänker: Den här smaken känns bekant?
Amelia tänker: Åhhh, samma glass varje gång!

Mmm "bajscream"... Theo har kommit i kiss och bajs åldern.
Allt han såg var bajs... även glassen;)


Det mest klockrena fotot från gårdagen:) Våra små gullungar...


Kommentarer
Alexandra

så mysig dag! det får vi göra om många många gånger =) så roligt att vi fått kontakt igen!

Säger kram till er och Isak hälsar UUUUHH! :D

2009-11-19 22:40:44

Designen är gjord av: Rebecca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0