Julen -09

Hej hallå gott folk! Här kommer ytterligare ett inlägg som ni förhoppningsvis har sett fram emot. Kan ju börja med en dålig nyhet. Dagen innan julafton hade jag tid hos min barnmorska som efter att ha mätt och klämt mig på magen oroligt säger att jag ska åka in till förlossningen eftersom att misstanken finns om att lill*n där inne har vuxit till sig lite väl snabbt. Som diabetiker så är risken stor att man får större barn, men jag kan inte för allt i världen begripa detta då mitt socker legat väldigt stabilt under denna graviditeten. Sista ultraljudet var jag på den 4e December. Där visade det sig att den lill* låg 11,1% över kurvan, dock behövde jag inte vara orolig förrän det var uppe i 20% över kurvan. Hur som helst bar det akut av till förlossningen där dem kollade allt från topp till tå. Läkaren kollade om livmodertappen var mogen och om jag var öppen, detta visade att jag var öppen 2,5cm vilket var helt normalt. Efter det gjorde han ett grundligt ultraljud för att kolla tillväxten. Vi fick gå ut från ultraljudsrummet medan han räknade ut vikten på barnet. Efter en stund kommer han ut och ser förvånad ut. Den väger redan 3.200gr och du är BARA i vecka 35-36 alltså är barnet ett helt kilo för stort och det ligger 24% över kurvan. Jag är livrädd att jag nu ska få ett 5 kilos barn och hoppas därför på att förlossningen startar inom kort så att den inte hinner växa till sig mer. Visserligen sa han ju oxå att jag skulle gå på kontroller var 14e dag för att se så den inte växer till sig mer och skulle den göra det så kunde det bli en eventuell igångsättning. Beskedet var iallafall inte det roligaste och man har ju haft ett och annat att fundera på nu under jul:( I övrigt så har julen annars varit väldigt fin för vår del. Redan på julaftonsmorgon tittade tomten (mamma) hit för att dela ut julklappar. Amelias rädsla när "han" bankade hårt på dörren går inte att beskriva. Det släppte dock ganska snabbt och hon visade vart tomten skulle sitta:) Sedan hjälpte hon till att dela ut alla klapparna. Själv var hon överöst med saker och innan vi åkte iväg till Freddys föräldrar fick hon öppna alla paketen utom ett. Själv fick man blöjjor, våtservetter, nappar, flaskor, parfymer, smycken m.m. och allt var uppskattat. TACK! Freddy blev jätteglad för sin nya digitalkamera och resten av sakerna han fick. Nu kan vi äntligen ta kort igen. Hemma hos Freddys föräldrar väntade god mat och trevligt sällskap på oss. Vi kollade lite på Kalle Anka innan maten och efter maten blev det julklappsöppning där oxå. Hemma var vi igen vid halv tolv på kvällen och Amelia hade hunnit somna flera gånger om och bla i bilen på vägen hem. När vi väl var hemma så vaknade hon och fick se sitt stora paket som hon slet upp i en hast. När hon fick se sitt Obh-Nordica kök så var hon inte alls lika trött. Detta lekte hon med fram till klockan halv två på natten:D Hon älskar sitt kök och varenda morgon sedan julafton har hon väckt upp mig och Freddy med kaffe på sängen, lilla snuttan! Nä nu är det dags för mig att sova känner jag, är helt slut fast än att jag sovit i omgångar hela dagen idag pga denna plågande jävla tandverk. Hoppas att alla har haft en lika fin jul som vi har haft iallafall. Här kommer lite bilder;)

♥En trött och förväntansfull Amelia på julaftonsmorgon.

♥Hjälper tomten att dela ut paket.

♥En stolt tjej i tomtens knä.
- Ja "han" hade tuttar, vadå da?

♥Amelia river för fullt.

♥Bakar med lera hemma hos farmor och farfar.

♥Julklappsöppning IGEN!

♥Vår lilla tjej har nu firat sin andra jul:)

Kommentarer
Karin - Mamma till Emil och Liam

Mysig blogg du har! Söt dotter också :) Lycka till med kommande bebisen! Vet du om det är pojke eller flicka?

2009-12-27 22:27:05
URL: http://karinjohannakarlsson.blogg.se/
Karin - Mamma till Emil och Liam

Tiden går verkligen fort! ibland vill man bara stoppa den för ett tag. Liam är verkligen ett fint namn. Det harmonerar fint tillsammans med din dotters namn okcså :)

2009-12-29 17:58:06
URL: http://karinjohannakarlsson.blogg.se/

Designen är gjord av: Rebecca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0