Storhandlat

Ja då sitter man här och väntar på att Amelia ska komma hem från dagis;) Lilla skruttan, man saknar henne när hon har varit borta några timmar. Freddy cyklade precis ner för att hämta henne. Idag efter att Freddy hade lämnat henne åkte vi iväg för att storhandla. Har köpt massor med saker till kisen. Så som kattlåda med lock, leksaker, matskålar och ett jättesött bling halsband som tyvärr var för stort än. Har blivit av med lite kurs böcker som jag inte längre behövde så hoppas att någon vill köpa dem andra oxå. Nu känner man att skolan har börjat på allvar igen. Vi ska på introduktion både den 20e och den 21e. Sen drar det igång. Men ska bli roligt att ha något att göra. Det jobbigaste blir nog åtta veckors praktiken som vi ska ha med tanke på att man är så trött och slö hela tiden. Ska göra så gott jag kan iallafall och hoppas att jag orkar med:) Imorgon ska vi åka in till kina resturangen medan Amelia är på dagis. Har varit så sugen på kina mat jätte länge nu, så det ska bli mumsigt. Sitter och väntar på att Freddys flygande jakob ska bli klar. Den står i ugnen och retar mig!:P Hihi... jag är utsvulten!

Här är receptet för er som aldrig provat innan.


Flygande Jakob

Du behöver:

1 kg kycklingfilé
140 g bacon
3 bananer
4 dl ketchup
5 dl vispgrädde
1 ½ dl jordnötter

Gör så här:

Strimla kycklingfilé och bacon. Hetta upp en stekpanna och stek kyckling- och baconbitarna på medelstark värme tills filén fått fin färg. Gör detta i 2-3 omgångar så att det blir lagom mycket i stekpannan. Lägg över kyckling- och baconbitarna i en hyfsat stor ugnsform.

Skiva bananerna och fördela över kyckling- och baconbitarna.

Vispa grädden och blanda med chilisås. Häll över och bred ut. Strö över jordnötter.

Gratinera i mitten av ugnen 225 grader i 15 minuter.

Servera med kokt ris och sallad.

SMAKLIG MÅLTID!


Kommentarer
michaela<33 din syrra =P

det som är så himmla gott jag älskar flyggande jacob <333 mums!!!!!<33 kram//michaela<333333

2009-08-22 12:20:06

Designen är gjord av: Rebecca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0